Hjemsøkt litteratur- og fortellerfestival

Sist oppdatert 11. okt. 2023

Hjemsøkt litteratur- og fortellerfestival

Hjemsøkt litteratur- og fortellerfestival arrangeres av Randaberg folkebibliotek. Festivalen startet i 2020 og arrangeres hvert år i månedsskiftet oktober/november. Hjemsted for festivalen er Tungenes fyr.

Hjemsøkt er en festival som formidler kulturuttrykk der ubehag og skrekkfigurer står sentralt. Blant noen av de aktuelle uttrykksformene er forfattermøter, muntlig fortellerkunst, grafiske framstillinger, filmkunst og musikk.

Festivalen fokuserer også på hvordan frykt og uro manifesterer seg i dagens kultur i forbindelse med for eksempel klimaendringer, pandemier, krig og konflikter verden over.

Hjemsøkt har så langt mottatt økonomisk støtte fra Nasjonalbiblioteket, Forfattersentrum, Fritt Ord og Rogaland fylkesbibliotek.