Til arrangementer

Gunn Marit Nisja: Gullungen

Samtale, debatt og foredrag
Voksne

Gunn Marit Nisja er først ut i høstens foredragsrekke i temaserien "Fra vugge til grav".

Legg til i kalender

Gratis - krever påmelding

Dato

ons 11. september

Randaberg folkebibliotek - Bibliotekkjelleren

Gå til påmelding

Velkommen til forfattermøte med Gunn Marit Nisja på Randaberg folkebibliotek. Nisja forteller om romanen sin «Gullungen» som handler om søstrene Hedda og Diddi som flytter til den fiktive vestlandsbygda Grodal på 90-tallet.

Et av temaene i Nisjas roman er på hvilken måte barndomstiden er med å forme det voksne mennesket. Hvordan man bærer med seg hendelser som mobbing og overgrep og preges av dette i voksenlivet.

Om forfatteren (kilde: Cappelen Damm): Gunn Marit Nisja (f. 1978) er sunndaling, men bor i dag i Modum. Hun er utdannet kokk og lærer, og jobber i dag som avdelingsleder for kunstutstillingen på Blaafarveværket. Gjennom Blaafarveværket skrev hun også sin første sakprosabok for barn, i sammenheng med Kittelsen-året 2014. Hun romandebuterte i 2011 med Naken i hijab, som ble nominert til Bokhandlerprisen. Romanen solgte over 20 000 eksemplarer. Leserne har også tatt godt imot Porselenspiken (2013) og Olivensteinen (2014). Nisja er en aktiv blogger og står blant annet bak den populære Facebook-gruppen `Hva leser du akkurat nå`som har over 17000 medlemmer.

Prosjektet “ Fra vugge til grav” er et samarbeid mellom folkehelsekoordinator og Randaberg folkebibliotek.

En del av folkehelsearbeidet er å øke innbyggernes forutsetninger til å mestre hverdagens utfordringer.

Derfor ønsker vi i 2024 tilby tematimer på biblioteket med temaer som de fleste av oss kommer innom en eller annen gang i et livsløp.

Relatert litteratur

Randaberg Kommune
Ansvarlig redaktør: Sebastian Jazdzewski
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube